söndag 28 augusti 2016

Fest - Sorg - Kulturkalas - Konst - Möten

Vardagens fulla potential


Sommaren börjar gå mot sitt slut och trots kvardröjande värme kan man förmimma att hösten smyger obemärkt in i vår vardag. Ett höstlöv som kanske singlar mot marken likt en människa som släpper tagen om livet. Semesterns alla fina upplevelser är förpassas sakta  till minnenas allé.

Foto: Eva Wirén Åstol 2015


Min sommar har utan tvekan varit generös och bjudit på livets hela färgskala likt min älskade palett i ateljen
Det har varit en kontrasternas sommar. Stark kärlek och glädje har samsats med förlust och sorg av nära.
Jag har dessutom fått möjlighet via min konst att möta människor jag aldrig skulle ha kommit i kontakt med annars och fått fina möten och insikter.

För mig är vardagen min viktigaste dag att våga leva den hela fullt ut och inte förpassa den tiden till semester, kurser eller resor. Jag är övertyagd om att det är i varje dag livet sker. Det är där vi hittar det vi behöver och det är där vi får våra utmaningar för växande. Att tillåta alla känslor och låta dem leva parallellt, att våga lyssna och känna är så viktigt för mig det är själva livet - VAR DAG. 
Det ger mig mitt bränsle för att kunna uttrycka mig i ateljen och kanske ge andra människor tankar och känslor att ta vidare som ringar på vattnet.

Att ta sig tid att smyga på sig själv och vara uppmärksam, ger livet färg och mening varje dag. Att lyfta blicken lite högre att titta ner på mig själv och se varför alla de där små obetydliga stegen jag tagit, ibland obegripliga, nu helt plöstligt blir självklara det skapar mening och tacksamhet.

Jag önskar att alla tar livet på allvar och utnyttjar varje dag att bli den bästa, därmed inte sagt den gladaste eller lyckosammaste men kanske en dag att minnas, för att jag fick insikter jag har glädje av hela livet. Troligtvis fick jag dem via en utmanande händelse.

Var rädd om ditt enda och unika liv som du har full frihet att skapa precis som du vill likt bilden nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar